Team Premier League Paling Sikit Pemain England

Aktif, Bola

Hari tu kami ada cerita pasal undang-undang baru yang akan digunakan dalam bola sepak. Korang boleh baca pasal undang-undang baru tu kat sini.

Salah satu undang-undang ketat yang mesti dipatuhi oleh pasukan yang bertanding dalam Premier League ialah pemain yang didaftarkan tak boleh lebih daripada 25 orang setiap pasukan. Tapi untuk pemain yang bawah 21 tahun, tak yah daftar pun takpe. Boleh je main kat Premier League.

Disebabkan Premier League merupakan liga bola sepak di dunia yang paling banyak melabur untuk beli pemain import, kali ni kita nak tengok, pasukan top six mana yang paling kurang pemain yang berasal dari England untuk musim 2018/2019.

Manchester City (5 Pemain England)

John Stones, 24 tahun

Kyle Walker, 28 tahun

Phil Foden, 18 tahun

Fabian Delph, 29 tahun

Raheem Sterling, 24 tahun

Liverpool (7 Pemain England)

Joe Gomez, 21 tahun

Trent Alexander-Arnold, 20 tahun

Jordan Henderson, 28 tahun

James Milner, 33 tahun

Alex-Oxlade Chamberlain, 25 tahun

Adam Lallana, 30 tahun

Daniel Sturridge, 29 tahun

Tottenham Hotspurs (7 Pemain England)

Danny Rose, 28 tahun

Kieran Trippier, 28 tahun

Kyle Walker-Peters, 21 tahun

Eric Dier, 25 tahun

Harry Winks, 23 tahun

Dele Alli, 22 tahun

Harry Kane, 25 tahun

Manchester United (7 Pemain England)

Lee Grant, 36 tahun

Phil Jones, 27 tahun

Chris Smalling, 29 tahun

Luke Shaw, 23 tahun

Ashley Young, 33 tahun

Marcus Rashford, 21 tahun

Arsenal (4 Pemain England)

Rob Holding, 23 tahun

Carl Jenkinson, 27 tahun

Ainsley Maitland-Niles, 21 tahun

Chelsea (5 Pemain England)

Robert Green, 39 tahun

Gary Cahill, 33 tahun

Ruben Loftus-Cheek, 23 tahun

Danny Drinkwater, 29 tahun

Callum Hudson-Odoi, 18 tahun

KATALAKI: Arsenal dan Chelsea paling sikit tapi sebenarnya player dorang ramai yang dipinjamkan ke kelab lain.

Last modified: 25 March 2019